Wednesday, November 2, 2011

Nu numai soferul este vinovat de carnagiul de pe dig Ilie Popa si Dan Pohariu, urmariti penal

Procurorii au finalizat ancheta privind dramaticul accident de circulatie produs in urma cu un an pe un dig din Tulce, a soldat cu patru morti si 57 de raniti. Concluziile anchetatorilor privind producerea carnagiului sunt surprinzatoare Procurorii au finalizat ancheta privind dramaticul accident d... e circulatie produs in urma cu un an pe un dig din Tulcea soldat cu patru morti si 57 de raniti.
Concluziile anchetatorilor privind producerea carnagiului sunt surprinzatoare. Pe langa vinovatia soferului pus sub urmarire penala de procurori imediat dupa producerea accidentului, anchetatorii au mai inculpat in acest caz un diriginte de santier, un director din Primaria Tulcea si pe seful santierului de pe strada Prislav. Vinovatia soferului Soferul Nicolae Razim a fost inculpat pentru ucidere a patru persoane si ranirea a zeci de persoane. Conform concluziilor la care au ajuns procurorii, soferul se face vinovat de faptul ca a circulat cu un autobuz care avea cauciucuri foarte uzate. Expertii judiciari care au lucrat la acest caz au stabilit ca uzura accentuata a anvelopelor autobuzului a determinat deraparea autovehiculului si rasturnarea acestuia pe marginea drumului, de vina fiind si manevrele gresite efectuate pentru a evita un alt autobuz care circula din sens invers pe dig. Soferul mai este vinovat si de faptul ca in autobuz se aflau in loc de 40 de perosoane, cat era capacitatea maxima a mijlocului de transport, 76 de calatori. Expertii sustin ca supraaglomeratia a fost fatala pentru victime. Digul modernizat pe hartie Daca in privinta vinovatiei soferului, recunoscuta de acesta din primul moment, nu sunt surprize, ancheta s-a finalizat si cu inculparea altor persoane. Procurorul Ionel Scutelnicu, care a coordonat aceasta ancheta, spune ca "drumul de pe digul pe care s-a produs accidentul nu trebuia sa se fie deschis circulatiei autovehiculelor, decat cu instituirea unor restrictii semnalizate corespunzator de directia de resort din Primaria Tulcea". Anchetatorii au ajuns la concluzia ca acest drum era practicabil pentru circulatia auto doar in hartiile ridicate de procurori de la Primaria Tulcea. In realitate, drumul pe care s-a produs accidentul era doar un dig neamenajat pentru circulatie auto desi Primaria Tulcea platise bani din bugetul local unei firme sa transforme digul in drum rutier.
Seful de santier pe strada Prislav din partea firmei de constructii, este acuzat de procurori ca ar fi falsificat documente de executie pentru a demonstra ca a amenajat un drum de aproximativ un kilometru. In baza acestor documente considerate a fi false de catre procurori, Primaria Tulcea a deviat circulatia autovehiculelor de pe strada Prislav, pe care se montau instalatii de alimentare cu apa si de canalizare, pe strada Digului. Conform acestor documente, drumul de pe dig ar fi fost largit de la 4 la 7 metri. Expertiza judiciara arata insa ca lucrarile platite de Primaria Tulcea pentru acest drum nu s-au efectuat. Fost viceprimar si director din Primarie, urmariti penal Procurorii sustin ca Directia de administrare a Patrimoniului din Primaria Tulcea, condusa de Dan Pohariu, ar fi platit firmei de constructii aproximativ 80.000 de lei, in baza unor documente false, fara sa verifice in teren efectuarea lucrarilor si, din acest motiv, l-au pus pe Pohariu sub urmarire penala. Procurorii l-au pus de asemenea sub urmarire penala si pe dirigintele de santier al Primariei Tulcea, Ilie Popa, fost viceprimar al municipiului Tulcea. Acesta este acuzat ca ar fi semnat receptionarea lucrarilor de modernizare a drumului de pe dig desi stia ca drumul nu a fost amenajat. Conform situatiei de lucrari semnate de reprezentantul constructorului si Ilie Popa, drumul ar fi fost largit de la patru la sapte metri si compactat cu piatra. Expertii sustin ca drumul nu a fost modernizat, ci au fost umplute unele gropi cu asfaltul scos de firma de constructii de pe Strada Prislav unde se realizau instalatii de alimentare cu apa si de canalizare. Procurorii sustin ca Dan Pohariu ar fi contribuit la producerea gravului accident de pe dig pentru ca ar fi acceptat falsurile privind modernizarea drumului si ca a permis circulatia autovehiculelor pe un drum nemodernizat. Procurorul Ionel Scutelnicu a mai declarat ca, pana la sfarsitul lunii noiembrie, dosarul privind accidentul de pe dig va fi trimis in instanta. Rechizitoriu este in curs de redactare iar persoanelor inculpate li se aduc la cunostinta probele care au stat la baza punerii lor sub acuzare penala. De asemenea, persoanele afectate de acest accident s-au constituit parti civile urmand sa se instituie sechestru pe bunurile persoanelor inculpate.

No comments:

Post a Comment