Monday, December 12, 2011

Zecile de tone de carburanti lipsesc de patru ani din gestiunea IPJ!

Echipa de control trimisa de seful Politiei Romane la Tulcea este pe punctul sa dezlege misterul disparitiei a 32 de tone de benzina si motorina din gestiunea Inspectoratului Judetean de Politie (IPJ) Tulcea. Tanc inchiriat pentru acoperirea fraudei
Sunt probe care atesta ca mai multe persoane... din conducerea IPJ Tulcea stiau de gaura din depozitul de carburanti de vreo patru ani, de pe vremea cand inspector sef al IPJ Tulcea era Paul Machedon. Aceasta informatie este probata de faptul ca IPJ Tulcea a inchiriat un tanc de depozitare a motorinei si benzinei, cu o capacitate de peste 30 de tone, de la SC Siaj Tulcea. Exista, de asemenea, probe ca in tancul plutitor, inchiriat in urma cu patru ani, IPJ Tulcea nu a depozitat nicio cantitate de benzina sau de motorina. El a ramas gol in toti acesti ani, acostat la dana Siaj, dar IPJ Tulcea a platit respectivei firme, luna de luna, o chirie de cateva milioane de lei vechi din bugetul de stat pentru a acoperi o gaura in gestiune de mari proportii.
Seful depozitului arata cu degetul spre superiori
Investigatiile efectuate pana acum de catre inspectorii de la Bucuresti arata ca cel putin doua persoane din IPJ Tulcea stiau, cu precizie, de disparitia zecilor de tone de carburanti. Este vorba de gestionarul depozitului de carburanti care sustine ca l-ar fi informat pe seful serviciului Logistic, comisarul Marius Popescu, in privinta gaurii din gestiune. Mai mult, respectivul gestionar ar detine si probe privind modul cum au fost consumati carburantii destinati flotei navale a IPJ Tulcea. Gestionarul ar fi declarat membrilor Corpului de Control ca ar fi depus inscrisuri la serviciul Logistic, dar comisarul Popescu ar fi ascuns adevarul si astfel s-a continuat tinerea unor evidente contabile duble pentru acoperirea fraudei. Ramane de vazut daca afirmatiile gestionarului vor putea fi probate si, daca este asa cum sustine acesta, cum va explica seful serviciului Logistic asumarea fraudei. Exista suspiciuni ca si fostul sef al IPJ, Paul Machedon, ar fi stiut de disparitia din gestiune a 32 tone de carburanti si ca seful de la logistic nu ar fi tacut malc de capul lui...
Falsificarea inventarelor
Inspectorii de la IGPR mai spun ca nici actualul sef la IPJ Tulcea, comisarul sef Vasile Sofan, nu poate fi absolvit de raspundere. Corpul de Control al IGPR verifica, in aceste zile, cum a preluat Sofan gestiunea IPJ Tulcea de la predecesorul sau Machedon. Conform procedurilor legale, la preluarea functiei, Sofan trebuia sa preia gestiunea pe baza unui inventar faptic si scriptic cu bunurile Politiei din judetul Tulcea. Acest inventar exista dar sunt suspiciuni ca s-ar fi efectuat doar in biroul celor de la Logistic, fiind semnat apoi de Machedon si de Sofan. Daca inspectorul sef actual ar fi efectuat o vizita la depozitul plutitor inchiriat de la firma Siaj ar fi aflat ca a semnat ca primarul un inventar falsificat de subalternii sai. Tancul de combustibil inchiriat de la Siaj nu a fost vizitat nici de comisiile de inventariere numite, anual, de inspectorii sefi Machedon si Sofan. Mai mult, conform unui ordin de anul trecut al ministrului Administratiei si Internelor, gestiunile la depozitele de carburanti ale unitatilor din acest minister ar fi trebuit sa fie supuse inventarierii lunar.
Vinovatia auditorilor
Au intrat in vizorul Corpului de Control si echipele de audit ale IGPR care au efectuat audit la IPJ Tulcea in ultimii patru ani. Auditorii respectivi sunt suspectati ca nu au verificat faptic gestiunile IPJ Tulcea, conform procedurilor legale, si astfel s-a descoperit asa tarziu frauda. Auditorii veniti de la Bucuresti s-au multumit sa verifice doar hartiile privind gestiunea
carburantilor existente la serviciul logistic care se dovedesc a fi falsificate. Doar echipa de audit care a fost luna trecuta la IPJ Tulcea a verificat, la fata locului, tancul de carburanti inchiriat si astfel s-a descoperit ca acesta era gol, desi in evidentele contabile scrie ca ar contine 32 tone de carburanti.

No comments:

Post a Comment