Monday, January 16, 2012

Noua dimensiune a capitalismului la Tulcea: Hogea a inventat managerul performant garantat prin lege

Pe 21 decembrie 2011, Consiliul Local Tulcea, la initiativa primarului Constantin Hogea, a aprobat o hotarare care da o noua dimensiune capitalismului.
Pentru ca, probabil, s-a saturat toata lumea ca unele firme ale Consiliului Local sa fie mereu pe pierdere, iar oameni de baza ai societatii ped... eliste tulcene sa fie batjocoriti prin presa drept manageri nepriceputi pe bani publici, primarul vizionar a luat masuri ca SC Transport Public SA Tulcea sa termine exercitul bugetar 2012 cu profit. Cum? Extrem de simplu: legiferand acest lucru prin hotararea de consiliu local de care vorbeam mai devreme.
Pe scurt, dupa ce stabileste pretul biletelor si al abonamentelor pentru anul 2012, dupa ce stabileste gratuitatile si reducerile de tarife pentru diverse categorii ale populatiei tulcene, initiatorul Hogea loveste naprasnic si fara drept de apel la articolul 3 al hotararii de Consiliu Local: "Pentru facilitatile de care beneficiaza populatia din Municipiul Tulcea la transportul public local de persoane prin curse regulate efectuat cu autobuze, Consiliul Local al MunicipiuluiTulcea va acorda SC Transport Public SA Tulcea de la bugetul local o subventie egala cu diferenta dintrecosturile si veniturile inregistrate din activitatea de transport public cu autobuzele, in care va fi inclus si un profit in cota de 2,5%.". In mod normal si legal, Consiliul Local nu poate plati subventii decat pe baza unor date certe: daca x persoane au beneficiat de gratuitati in valoare de y lei, CL va acoperi suma y si atat. Ori, prin aceasta hotarare, Consiliul Local, la initiativa primarului Constantin Hogea, va plati pentru absolut toate pierderile Transport Public SA. Nu mai conteaza ca de gratuitati au beneficiat doar 1.000 de persoane, sa spunem. Daca pierderile sunt la nivelul gratuitatilor acordate pentru 30.000 de persoane, primaria plateste oricum. Ba cu asupra de masura, asigurand Transport Public SA si un profit de 2,5%.
E aberant, e imoral si mai mult ca sigur e ilegal. Dar asta nu mai este o premiera pentru primaria condusa de Hogea. Ce urmeaza acum? Probabil ca dupa ce Sopov va deveni managerul anului 2012, omul care a reusit sa obtina profit la conducerea SC Transport Public SA, modelul se va extinde si in mediul privat, iar sub pretextul subventiilor legale pentru caldura, se vor acoperi, din bani publici, si perderile operatorilor privati. Asta daca doreati sa stiti cum va functiona sistemul privat de sanatate.

No comments:

Post a Comment